Det synes klart, at mange mennesker forkerte i verden, eller er det ene eller det andet; hvis der er en gud ikke mange eller ingen, hvis vi ikke går ad helvede til reinkarneret, eller ikke jomfru eller et pulver limet.
Forklaringerne i filmen, der gør er ofte forskellige, men har ligheder. Den nemmeste er tilskrevet tilstedeværelsen af én eller flere væsener alle eller quasi almægtig der allerede før. Men fælles faktor er tro.
John Locke sagde alle sekter bruger åbenlyst grund som det hjælper dem, og når det ophører med at stole for at etablere noget, der frækt vært er et spørgsmål om tro, og det er over grunden. Faith. Tro på det, du ikke kan se. Og børnene er indpodet troen er god og nødvendig. Men ikke alt, der ikke, kun i, hvad du siger.
Og lad os for et øjeblik den generelle opfattelse af religion og centrémonos i flertal i Spanien, ikke i verden. Den katolske.
DOKUMENTER HISTORISKE Eller religiøse OM JESUS KRISTUS
Som i mange religioner, bøger med doktrin er hellige, og det viser, at fortælle sandheden om Gud eller guderne, og derfor er hellige; danner en løkke-hønseæg.
Det Gamle Testamente deles af kristne og jøder; den vigtigste forskel er, at førstnævnte blev skåret fra sidstnævnte til at tro der var en mand, der var Gud, profeti.
I disse dage, så jeg læse, var mange, der var autodenominaron Messias, som der var nogle forventning til profetien. En af dem må være Johannes Døberen.
Men der er ingen ikke-religiøse historiske dokumenter fra tid til at vise mere Der der eksisterede Jesus, Vi er nødt til at gå året 100 fremefter at finde. Er det et emne, som der er næsten ingen fakta verificerbare men hvis en stor intentionalitet om, hvad du ønsker at bevise.
Det samme gælder for Evangelierne, der ikke blev skrevet af apostlene, som de mener. Den Evangelierne skal have været skrevet mellem 70 og 150 D.C.. den første er den Mark og resten ved at kopiere meget af dette. Den minimum år 70 er givet, fordi denne ødelæggelse opstod Jerusalem, fortalt af Evangelierne; selv om der har været forfattere, der har overvejet Evangelierne tidligere og vidste varsle efterfølgende destruktion af Jerusalem...
Desværre Jesus havde ikke en blog, som jeg. Vi taler om dine påståede forhold blev fortalt mellem 40 og 120 års afstand fra, hvad der er relateret, og i en tid, hvor der ikke Internet, eller tryk, eller en avis arkiver ....
Naturligvis de havde alle orlov plot til at lægge grundlaget for en legende, ikke længere kunne kontrasteres, og bekvemmelighed kan skabes.
....................
Mister troen IN 10 MINUTTER.
Vi i det kristne verdensbillede.
De udbudte forklaringer har altid været absolut sandhed, hvis tvivl var længe straffet af brand. Indtil vil det være indlysende, at der er. Det viser sig, at de var metaforer.
Adan og Eve var ubestridt indtil godt efter en mand ved navn Darwin påvist, at. Men så viste det sig at det var ligesom en fortælling for præster, så de kunne forstå. Verden blev lavet på syv dage, en for lyset, en anden for dyr osv.. Indtil det blev påvist, at tog millioner af år. Men det var en måde at tale.
Hvad blev der gjort lige nu, er mytologi.
Men stadig de fleste sikkert andre forklaringer på meget tvivlsom kirke. Jeg spekulerer på, hvordan han Noe finde et par af hver art, og endnu vanskeligere, sætte dem i din båd. I dag er de hævder at have placeret denne båd i en militær zone mellem Tyrkiet og Armenien. Jeg spørger også mig selv som alle talte et fælles sprog, før Babelstårnet (at bitch var der). For ikke at nævne, hvad det åbnede det Røde Hav, fra himlen, at Gud talte til Moses, af multiplikation af brødene og fiskene, at Kristus gik på vandet, at Arise og gå etc.
Også en ærkeengel kom ned fra himlen og gav Muhammad Koranen, og at hvis det skulle være sandt, om, hvor han fik at vide, om der, fordi det var uuddannede.
Næsten alle religioner har deres "mirakler", og disse er dem, der viser, at det er den sande tro. Og alle er ubestridelige. E ubeviselig.
Nu, i Spanien de fleste mennesker ikke spørgsmålstegn ved deres tro tilgange. Men der er mange katolikker, der slet ikke klart, at Bibelen historier tilbød at forklare den ubestridelige mirakel: vi er her.
Men mener, at religion er godt, fordi de er enige med hans moralske kode, creen que lleva a hacer el bien.
Men jeg er overbevist om, at der er mere i overensstemmelse med læren af Bibelen med de andre religioner. Jeg tror faktisk de er uenige med de fleste ting.
Det er perverst sex uden reproduktiv intention?, er forkert at bruge kondomer? Det er det rigtige at vende den anden kind når du får et væld? Børn er født med arvesynden farves skal renses ved dåb? Onani er en synd? Det bør være kvindernes rolle som udspringer fra Bibelen? Er velsignet du gik, blive bestjålet, du fornærmer? Du er nødt til at give til kejseren, hvad jeg spørger?
Muligvis ikke, men hvis du har at gøre godt, være fromme, generøs at tilgive.
I sidste ende, rose kun er navnet, og alle trosretninger pack kun få overlever, de er bestemt almindelig i næsten alle religioner samt i etniske kurser.
Jeg tror, der er et par grunde til, at folk klamrer sig til religioner, som dybest set ikke tror, eller de relaterede fakta eller moralsk opførsel.
Den ene er social funktion, Vi kan ikke smide de døde til hullet uden, har brug for nogen, der taler ved begravelser for et bedre liv og gøre en passende hyldest; giver bryllupper, pomp og pragt, ikke at nævne den sociale funktion af masserne, især i landsbyerne.
Den anden er psykologisk, Gud er den perfekte usynlige ven, som vi ikke kan tælle, der beder om det, vi ikke, hvoraf trøst, når noget går galt. Og frem for alt, Vi er i stand til at indrømme vores flygtige karakter; skal have et evigt liv. Vær opmærksom på at dø, og desparecemos er en tung byrde.
Også, der er en tilbøjelighed til at tro. Der er folk, der tror på næsten alt. Hvis du tror på reinkarnation siger ikke du er en kristen, og hvis du er kristen ikke tror på udlændinge, eller spiritus.
HISTORIE af kirkerne
De forskellige kirker, de påståede forbindelser mellem jord og himmel, mellem guder og mennesker.
Ganske vist er der mennesker af god vilje, der er involveret med en religion og søge at gøre godt. Men kirkerne har historisk handlet så intet altruistiske.
Kirke og monarki var altid naturlige allierede. Og de har været med til at få så mange privilegier kunne. Kirken var "kanalisering" det guddommelige, og dermed legitimerer monarker. Dens privilegerede status, de er konger urørlige "af Guds nåde".
Ligesom Franco, kuppet til at takke kirken vidste det nominase "Caudillo Spanien ved Guds nåde".
Det hjalp også kirkens monarker, grund af dens legitimitet, og på den anden side også gav dem det bedste våben til deres rådighed til at formilde folk. Religion, som sagt Karl Marx, "The opium for folket".
PHOTO Moissac
Det budskab, jeg ønskede at give kirken er meget klar på dette veranda af katedralen i Moissac, (sted ved den måde, hvorpå jeg var meget glad, uden at gå i detaljer)
The Last dom. "Lad os se", sagde en Kristus frygtet frem for alt, "De, der har gjort, som jeg (kirke) fortælle det, med alle disse helgener med keder ansigt. De, der ikke lyttet til venstre, hvor disse monstre med horn og hale kogt i kedler til mennesker, der ankommer ".
Velsignet I, som Du er under intet, fordi i det næste liv vil være alle store!
Og så fik kirken til at være i de privilegerede sociale lag, af adelen. Selvom klar, inden kirkerne havde også mange lag, men stadig opfylder reglen: mod højere jo bedre leves.
Således kirken levet skat, misbrug til nogle fattige bønder, tiende i Europa, tiendedel af, hvad der blev kun produceret for kirken, foruden andre afgifter.
Men der var andre måder at blive rig. Da de gav ekstreme unktioner, ganske ofte komme til produktiv jord arv til kirken i bytte for en anbefaling til San Pedro. I dette århundrede Spanien XIX, for, hvornår konfiskation af Mendizabal, en tredjedel af den jord var i hænderne på kirken!
En anden måde kunne de gøre en levende var inkvisitionen, politisk redskab af monarkiet. Til tider kedeligt, når der ikke var nogen til at brænde, levede konverterer indsamlede bestikkelse og andre mistænkte.
Og det må siges, som sammen med ambitioner og nationalisme, religion er skyld i næsten alle de krige i historien. Især den spanske, Sword of Rome dum, hvor vores historie er fuld af krige mod den protestantiske, Tyrkisk og mauriske forurettelse uden forskel på religion, at frygten for forskellige.
Den enorme rigdom, at Spanien bragte Amerika blev brugt på finansiering krige mod protestanter og maurerne, og til at opbygge vores majestætiske katedraler, på et tidspunkt hvor de almindelige mennesker sultede.
Og hvad dåb og communions? Enhver kultur søger sine påskud til fester. Fra omskæring til den første regel eller coming-out fest. De er sociale arrangementer for at styrke de sociale bånd og økonomisk magt display, Ingen fejrer indgangen til kirken barnet.
Men kirken bruger til at indgyde deres tro til børn i den mest sårbare tidspunkt er årsagen, i den alder, hvor hovederne er sejt og meninger dannes, og er accepteret som nogle fantastiske ting, som, at jorden er rund, og at før vi var aber. Ligesom gøre kirkerne i andre religioner.
Jeg var oplevede duster, Jeg er dybest set agnostiker og ateist.
Jeg tror en arrogant holdning, men også meget naivt at have den overbevisning at have alle svarene, at kende sandheden. Sandheden er, at vi har ingen idé.
Jeg har visse domme kun.
Den ene er, at vores menneskelighed ikke er centrum for noget. Jeg er overbevist om, at der er tusindvis af civilisationer på andre planeter, forhåbentlig få at vide nogle, og eventuelt også deres religioner eller forklaringer at gøre her.
En anden er, at ingen kigger, at vores liv er ingen hensyn til nogen.
En anden er, at vi er noget anderledes fra andre dyr, Vi er dyr med et nervesystem langt mere udviklet, samt cortex, fælles med hvirveldyr, har neocortex. Den cortex fortsat er grundlaget for vores adfærd og vores følelser mest. Og neocortex mental kompleksitet giver os en barbarisk. Men vi er dyr, og når vi dør ... vi dør; som alle. Og det er. Hvor meget vi kan være svært at acceptere.
Og en anden er, at jeg tror, at videnskaben vil være i stand til at forklare alt. Oprindelsen af universet, dannelsen af liv ... mere og mere lys på de store mysterier. Og jeg tror, du kunne nå et punkt, hvor videnskaben ville være i stand til at forklare alt fra fysiske og matematiske love. For eksempel, que dijeran 0= 1-1 y a partir de algo así que demostraran como se creo la materia y la antimateria. Faktisk kunne forklare alt undtagen én ting, hvor de kommer fra deres egne fysiske love og matematik.
De siger, at den matematiske model af strengene bliver forklare vores fysiske love. Alt, der sker, er, at universet har elleve dimensioner Poses ...!.
Måske er der 11 dimensioner, som ukendte for os, da det ville være en kamp fodbold indbyggerne i Flatland, silhuetter kun ville komme og gå hurtigt.
Men hvem ved?
Jeg ved, det er meget lang, men jeg ved ikke overdriver, når jeg siger, at det tog 26 år til at forberede.
Måske fra min bud 13 år, da han blev involveret i en religiøs gruppe, CREDET, som alle andre børn at tage mig vandreture nogle find.
Hace dos ani, i fællesskab af Rafa datter lærte jeg, at Faderen Héctor, mi mentor, metio se una noche de lluvia en la cama de uno de nosotros ...
Toda una salida del armario para quien tanto Miedo con el sexo nos Metia, la falta de buena fe y la moral.
14 kommentarer
Gå for at kommentere formular ↓
Mamen
31 Juli, 2008 på 12:13 (UTC 1) Link til denne kommentar
Pffff vaya tema has tocado. Me he leído la mitad. Me queda la otra. Voy a hacer un kit-kat de tortilla con huevos y papas..mmm a ver que piense…¿de qué religión soy? Sí Sí, puedo. Uff menos mal
Mamen
31 Juli, 2008 på 13:44 (UTC 1) Link til denne kommentar
Leido todo. Pues yo empecé a plantearme este tipo de cosas con 17 años más o menos. Anteriormente me era más bien indiferente. Ja, me crié en colegio de monjas, rezaba de pequeña. Si me decían blanco pues vale, era blanco, y si me decían negro era negro. A mí me daba igual. Mi padre muy religioso, mi madre nada. Mis abuelos republicanos, con lo cual nada tampoco. Osea que sólo lo mamé por parte de padre (y madre en consecuencia, sometida al padre) y por el colegio.
Cuando tienes un poco de razonamiento te das cuenta de lo absurdas que son las religiones, las diferencias que crean, lo atrasadas que están.
La Biblia ahora es una leyenda, pero tienes que tener fé. ¿En qué? ¿En algo que nunca veré ni sabré que existe? Eso es imposible, sólo se lo creen los que están muy necesitados de consuelo y no lo hallan en otra parte.
Ahora el limbo tampoco existe, just kidding, venga ya!
Luego el papel de la Iglesia, todas las injusticias, pasadas y actuales..pffff. En general todas las prohibiciones a que te someten para tenerte controlado. ¿Qué es eso de que si pagas puedes comer carne? Las religiones están hechas para los ricos.
Godt, no sigo, que me pongo negra, y no pararía de escribir.
I sidste ende, para mi las religiones son una especie de circo, unas más y otras menos. Prueba de que no son lo correcto es el desasosiego sexual en el que están metidos curas, monjas…etc que se desahogan con los pobres niños, pero claro, como no hay que follar pues nada, que es pecado.
Uffffffffffffff ya me has hecho enfadarme y decir tacos, ves? lol.
Se despide una super religiosa.
¿Uy qué es esto? ¡¡Tengo pezuñas!! Me voy ahora mismo al podólogo.
Anonymous
1 August, 2008 på 21:55 (UTC 1) Link til denne kommentar
Hello Josan,
hace mucho tiempo que no he entrado en tu blog, y ahora este temazo que me gusta… tengo que dejar un comentario!
Godt, creo que sabes ya por nuestras conversaciones sobre este tema que más o menos tenemos la misma opinión en cuanto a las religiones. Para mi tampoco sirven, ni siquiera como ninya creía en lo que me contaron. Era como un cuento bonito, pero nunca llegué a creer de verdad en un dios todopoderoso, ninya fordi som jeg syntes at være eller ligge eller en gud så uretfærdigt, at vi i Tyskland gav os at spise og ninya millioner i andre dele af verden sulte (kendsgerning, at først og fremmest havde vi for os at give nogle penge til nogle donororganisationer- kan være mere ironisk?).
Godt, med Anyos og efter at have læst til 14 Anyos “Sofies verden” Jeg var endnu mindre muligt at tro på nogen religion, så meget jeg kunne have ønsket… fordi fast, Jeg misunder folk af tro, de har fuld tiltro dit(s) gud(dette er) og ikke bekymre sig om noget, fordi ligegyldigt hvad der sker, er Guds vilje eller du har brugt til at forbedre din karma og du fortjener en jomfru i paradis eller hvad.
Jeg kunne tale / skrive i timevis om dette emne, men jeg vil ikke gøre, fordi så ville du være vred over at blive hykleriske kirker / organisationer /
religiøse institutioner[at, sikkert, for mig, er ikke det samme som de overbevisninger eller religioner selv, fordi en person kan være en kristen uden at være medlem af den katolske kirke, og omvendt: efter min mening er meget få mennesker, der kaldes katolsk-kristne] og nu har jeg fået nok og ikke ønsker at genere den lille jeg har tilbage af dagen at sætte i et dårligt humør.
Alligevel, Jeg må sige, at for mig efter alt ikke er det vigtigste ting, hvis nogen har nogen religion eller ej, men hvordan det opfører sig med andre. Og jeg foretrækker en kristen / muslim / buddhistiske / hinduistiske mener, mener, at alle andre er forkert, men ikke desto mindre behandlet godt og med respekt for andre end en agnostiker, der ikke. Jeg dømme folk ved deres adfærd, og jeg udmærket, hvis kristne betegnes: mens ikke prøve på en kristen måde (i den oprindelige betydning af ordet, fordi jeg tror, at Jesus Kristus levede som en historisk person, men ikke som Guds Søn) andre, for, om mig, der vil være din evige helvede så hurtigt som muligt og gøre med dem, hvad denne dyrebare prøve Moissac portal….
Godt, nu kommer til at lukke vandrerhjemmet, hvor jeg forbinde fra tid til anden efter arbejde, så jeg gå hjem og stoppe sprede min opfattelse, at jo kun er min sandhed, en af en milliard der, én for hver person…
Et stort kys!
Ines
Anonymous
4 August, 2008 på 10:12 (UTC 1) Link til denne kommentar
For hvis det har været længe, rydde. Er det et problem, så…
Og giv mig tilfredsstillelse, mindst 4 mennesker har læst og diskuteret.
Anonymous
4 August, 2008 på 11:35 (UTC 1) Link til denne kommentar
Ah ! 'M Josan, Jeg glemte at underskrive!
Orange
13 August, 2008 på 18:11 (UTC 1) Link til denne kommentar
Du er venstre agusto, igen.
Som frastødende, i det mindste for kristne, hvad bedre at læse deres egen hellige bog. Kun et kig på Genesis (let at finde: Åbn Bibelen og det, hvad primerito) og observere visning af fantasi.
At ja, børn, ikke undlade at fejre communions nogensinde, at min virksomhed vil komme i handy.
Cobi
14 September, 2008 på 19:03 (UTC 1) Link til denne kommentar
Jeg er enig, at religion, som en social konstruktion, har sine funktioner. Så det er et instrument for sin alsidighed kan bruges til andre ting, som manipulere samfundet gennem magtrelationer, der genererer.
Men, intet som religion til at sove med god samvittighed. Ærgerligt, mellemtiden, andre skal brænde i helvede.
Hilsner engleblid,
Anonymous
27 Maj, 2010 på 16:42 (UTC 1) Link til denne kommentar
Hej, Jeg har lige læst din artikel, Jeg finder det interessant, hvad du siger, håndtere data som meget 'true, men lad mig fortælle dig, og præcisere, at vi ikke folket, men til Gud, og selvom du ikke tror, ikke ophører med at eksistere, como dijo Galileo: sin embargo se mueve”. Es bueno que cuestiones, estoy de acuerdo, la iglesia como tal es un organismo sólo para controlar. Pero la fe en Dios es inevitable. Tú eres cuerpo, mente y espríritu, factores que como tal debes atender y armonizar, de lo contrario viene un descontrol en tu vida. Nu, respecto a Jesucristo, no vino a castigar, su doctrina solo fue de amor, de perdón y de encuentro con el Padre. Y únicamente nos encomendó que “nos amaramos los unos a los otros como a nosotros mísmos” y que fueramos felices, palabras muy filosóficas y muy profundas de analizar. No caigas en lo que estás críticando…el creer que tú tienes solo la razón te hace como éllos. La verdad no es absoluta. Me gusta que las personas se cuestionen todo, men heller ikke følge trop af dem, der kritisere det, dirigere dine tanker conluye der er ansvarlig, Skriv til kirken, de ansvarlige, Fortæl dem, at du tror, Misbruger klage til en anden, Hjælp alt inden for din rækkevidde og anerkender den indsats, så mange mennesker, der har hjulpet dig med at vokse, og dícelos opmærksom på, at dine ord ikke blot forbliver skrevet i dette rum, fordi de kan mere indflydelse her. Med hensyn jeg sender dig ord: “Kærlighed og gøre hvad du vil”…meget kloge ord, jeg tager på arbejde.
Anonymous
20 November, 2010 på 23:49 (UTC 1) Link til denne kommentar
Hej, hoola!
Jeg ville bare påpege en lille ting fra mit synspunkt agnostiker og materialistisk. Religiøsitet ikke tvingende (ikke en korrektion af teksten. Det er relateret til emnet). Religiøsitet er skabt med tvivlen (er ikke noget galt) og fantasi (hverken er, og personligt har jeg en masse) og kan styres og vide, at er ikke rigtigt at søjlerne acceptere, at vi har skabt os i vores sind. Du kan hjælpe, men du er nødt til at acceptere, at ikke alle vil være interesseret i arbejdet i vores fantasi, og vi bør ikke pålægge. Fanatisme er den bane. Jeg blev opfordret til at skrive ved at læse den forrige “anonym”.
Respekterer ham, uden selv at vide, og hans synspunkt, fordi jeg tror på muligheden for eksistensen af et samfund, der respekterer. Så vender jeg mig til ham at advare ham: no se dirija a una comunidad no creyente o de la que no conozca sus ideas sobre éste tema empezando con “déjame decirte y aclararte” y que de por sentado que existe Dios, el espíritu, que “la fe en Dios es inevitable”. Quiero decirle que si hablar a una comunidad atea no le tomarían en serio, y dejarían de leerle desde el cuarto renglón y sería una pena perderse unas ideas tan bien fundadas… pero desde un punto de vista determinado. Menos mal que aquí está el amigo agnóstico para decírselo. Espero no ofenderle.
Bestemt, “la religión es el opio del pueblo” lo dijo Engels. Y puede ser verdad, porque puede ser adictiva y destructiva, como dijo David G. Sukhdeo en su artículo “Religión y violencia”.
Es que lo estamos dando en Filosofía.
Pensar es sano.
Tengo 16 años y estoy en 1º de Bach.
El Amigo Agnóstico.
Anonymous
21 November, 2010 på 0:07 (UTC 1) Link til denne kommentar
Se me olvidaba comentar (lo de mi amigo el anónimo anterior) lo de que sin embargo se mueve, frase de Galileo. Se suele apelar a las “falacias ad ignorantium” para explicar la existencia de divinidades. La típica es la de atribuirle a Dios el papel de la Energía en el Universo. Existen definiciones para la Energía.
Que cada uno piense lo que quiera, pero que lo diferencie de la realidad/plano físico.
Y que no moleste.
Y que no diga contradicciones.
Me voy a dormir.
El Amigo Agnóstico.
Anonymous
21 November, 2010 på 0:14 (UTC 1) Link til denne kommentar
Pues no no me voy a dormir. Como no soy bloggero(o como se diga)y no se si volveré por aquí, a todo el interesado le dejo mi correo.
No admito inquisidores (tengo antivirus).
sam.salas7@gmail.com
El Amigo Agnóstico.(a la camaaa)
guilsmit
24 November, 2010 på 18:49 (UTC 1) Link til denne kommentar
ja sir, menudo trabajo tengo 17 años y desde los 10 no creo en dios, ahora mismo no es que no crea es que me da asco la religion
Manuel
26 Maj, 2015 på 5:59 (UTC 1) Link til denne kommentar
Por lo que veo ya ha pasado mucho tiempo de este post, yo solo quiero agradecerte por la crítica que haz hecho. No es nada simple saber que se va a decir y de qué manera decirlo y este es, sin duda, uno de los mejores mensajes que he leído. Tengo actualmente 19 años y he tenido vivencias con las religiones que más presentes están en mi área. Pertenecí desde mis principios a la religión católica no por convicción, sino por costumbre e inculcamiento (cosa que en lo absoluto les reclamo a mis padres, quienes también se educaron de esa manera y me educaron así por que ellos también creían que así tenía que ser), lo cual incluye un bautizó del cual yo no tengo ni el más mínimo recuerdo y la clara lección “Dios existe.” desde pequeño. Creciendo me alejé de la religión católica y me acercé a una iglesia protestante, esto gracias a mis “amigos” y de ahí me dí cuenta de que el principio de la religión es el moldeo de la fe para crear una búsqueda en común, ya sea encontrar a Dios o crecer (en cualquier aspecto). Me alejé aun más de la religión cuando en una de mis visitas a esa iglesia la persona oradora hablo sobre la esperanza utilizando metáforas que no eran para nada lógicas y que incluso eran ofensivas y tontas. Me enojé al ver a la gente dejarse llevar por lo que el decía sin prestarle la más mínima atención a la sustancialidad del mensaje, el cual hablaba de algo interesante pero el planteamiento lo volvía nefasto. Al tiempo conocí la iglesia mormona, a la cual me acercé por mí mismo para conocer realmente qué enseñaban ellos, pero de igual manera, muy a mi parecer y esto debido a todas mis vivencias, nunca llegué a nada, desde chico hasta mis aproximadamente 18 år, seguía teniendo las mismas ideas inculcadas de cuando niño y todo mundo me aseveraba siempre lo mismo. Sentí entonces que en realidad no había avanzado nada (y no es que no haya leído la biblia, visto documentales, analizado las diversas interpretaciones que se le dan a la biblia, porque en realidad lo hacía y le dediqué mucho tiempo). Fue ahí cuando dejé totalmente la religión a un lado y me dediqué a buscar mi verdadera creencia, mis verdaderas convicciones. En lo personal me considero agnóstico (ahora si, más por convicción que por ninguna otra cosa) y esto gracias a la libertad que me han dado mis padres de elegir y decidir lo que de mi vida sea. Y no por el hecho de haber estado en 3 tipos de religiones distintas (que es la causa por la cual muchas de las personas en las que según yo podía confiar ya no me dirijan palabra alguna) soy una mala persona, de hecho, soy un estudiante becado al 100% en mi universidad, uno de los mejores estudiantes de química de mi país y he sido estudiante reconocido en todos mis niveles educativos (primaria, secundaria y preparatoria) además de ser una persona que se esfuerza por dar todo de sí en cualquier otro ámbito. A lo que voy es que en realidad la religión no dicta nada en lo absoluto. Es el pensamiento racional, aspecto inherente a nuestra naturaleza humana, el que nos hace buscar más allá de lo que podemos percibir con nuestros sentidos y que queramos dar respuestas a las preguntas que surgen al pensar en lo que se nos venga a la mente. Pensar no es el problema, creer que nuestro pensamiento es el único molde en el que todos deben embonar sí es un verdadero problema.
Un afectuoso saludo y mis felicitaciones por tan buen comentario.
Alexander
24 December, 2016 på 7:01 (UTC 1) Link til denne kommentar
La teoría de la evolución de la especies, es una teoría falsa porque se fundamenta en el hecho de que se origina vida de la no vida, lo cual es algo que niegan muchos científicos. Por otro lado si la energía no se crea ni se destruye, se puede concluir que el universo la materia universal ha existido por siempre. La concentración de toda la materia en una masa muy densa destruiría la vida, y al destruirla no se daría de nuevo. Algo falla…